Thou & The Body Premier a Nine Inch Nails Cover “Terrible Lie”

1752
235
Share:

Lars Gotrich premiered a new track from The Body and Thou’s upcoming collaboration on Wednesday. You can see the article and song premier at NPR here. This comes just weeks ahead of the release of their heavily anticipated second collaboration: You, Whom I Have Always Hated is set to be released on Thrill Jockey January 27th.

Thou and The Body worked together on 2014’s Released From Love, which was a vinyl only release via Vinyl Rites in April – that came out of nowhere. Admittedly, I was late to that party. I didn’t hear Released From Love until nearly the end of 2014, but once I got my hands on it I started listening to it compulsively. That EP featured four tracks, including their take on Vic Chesnutt’s “Coward”. Released From Love actually turned me into a legitimate Vic Chesnutt fan over the last month. Check out the original version, and check out their version of “Coward”.

These southern bands have chosen Nine Inch Nails as the focus for their latest homage. This time the cover is of “Terrible Lie” from Nine Inch Nail’s 1989 debut album Pretty Hate Machine. Released From Love sounds like a Thou project featuring Chip King shrieks, but this cover of “Terrible Lie” has The Body smeared all over it. Lars Gotrich called this an “industrial sad-bastard fest”, but dang this sucker is heavy – and angry.

This four minute track opens on a massive industrial shake. Like other projects of The Body, it adds and adds to the mix: synths, reverbs, fuzzed out static, and guitars all play into this cacophony. The vocals are initially buried amidst the chaos, but Nine Inch Nails fans should have no problem mouthing the verses or screaming along. Things quiet down about halfway through (quiet is relative here); driving riffs and repeated lyrics are given their due before the track falls into chaos again for its duration.

Look, I like everything about this. I love covers when they are well done. I love The Body. I’m a fan of Thou (Heathen almost made my best albums of last year) and I have been a fan of Nine Inch Nails for a long time. This is a great cover and a great track. I’m anticipating You, Whom I Have Always Hated to be one of the first great metal albums of 2015, along with Napalm Death’s Apex Predator – Easy Meat. List season never stops at the Toilet Ov Hell offices. What do you think of “Terrible Lie”? What are your most anticipated heavy metal records for 2015?




You, Whom I Have Always Hated comes out on Thrill Jockey January 27th in LP, CD, and digitally.  Thanks to Lars Gotrich at NPR for premiering this track.

Photo via

Did you dig this? Take a second to support Toilet ov Hell on Patreon!
  • Janitor Jim Dvggan

    Yay, a Nine Inch Nails cover!

    • Edward #negrodMMXV

      Janitor Jim don’t sleep on their version of “Coward” and also don’t sleep on Vic Chesnutt.

      • Janitor Jim Dvggan

        I won’t.

        • Edward #negrodMMXV

          Janitor Jim >>>>>>

        • Edward #negrodMMXV

          Janitor Jim also don’t sleep on that sweet cover of “Rebel Yell”. Ok, I’m done.

          • Janitor Jim Dvggan

            I love Billy Idol so I will give it a listen.

    • King Shit of Fuck Mountain

      No.

      • Finally we agree on something.

        GL

        • DDubya.

          I disagree with you on this.

          • Janitor Jim Dvggan

            I agree with you on this. NIN rules.

          • King Shit of Fuck Mountain

            You would.

        • King Shit of Fuck Mountain

          We agreed on Witch Cross, you filthy cunt!

          • True that! This is my December/January jam man!

            So are you a early Metal Church fan?

            https://www.youtube.com/watch?v=LIOojpMPmYA

            GL

          • King Shit of Fuck Mountain

            I do like early Metal Church, but still own nothing by them.

          • Sweet. I have to brag a bit. I have a first pressing of their first album before they signed to Elektra. Got it for $2.50 at a used record store. Perfect condition. I am not a collecting fan – but I was pumped!

            GL

          • King Shit of Fuck Mountain

            That is very fucking rad!

          • KJM

            Glad I got to see them way back when opening for Anthrax 2 nights in a row.

        • Tyree

          Trent has such a whiny voice, and it irritates me.

          • DDubya.

            I still like you despite your opinion.

          • Tyree

            It’s just like my opinion man.

          • King Shit of Fuck Mountain

            Me and the missus saw them live (she likes them) this past summer and they bored me to fucking tears. I’ve never and will never be an electronic fan.

          • DDubya.

            There were some riffs way back in the day, but he doesn’t really write like that anymore.

          • King Shit of Fuck Mountain

            Being a pussy, soundtrack writing hack will do that.

          • DDubya.

            That too, I guess. haha

          • KJM

            I saw NIN at Lollapalooza 1991, didn’t know who they were but I enjoyed them because they had decent riffs. Months later, someone played ‘Pretty Hate Machine’ at a party and I thought to myself “This is NOT the same band I saw live. Where’s all the guitar?”.

          • DDubya.

            Pretty Hate Machine is basically just a pop album with angsty lyrics. If you saw him in 91, I’m assuming they played a lot from Broken, which is the most metal NIN record.

          • KJM

            I have no recollection what the setlist was except for ‘head like a hole’.

          • Tyree

            I can’t dig some Electronic shit, but not much. I actually really dug the newest The Body album from last year. Fucking dark shit man.

            https://www.youtube.com/watch?v=auODseiDfQM

          • DDubya.

            I too am a fan of The Body. This we have in common.

          • Tyree

            I’m ready for some goddamn grind Dubs.

          • DDubya.

            72 minutes remain.

          • KJM

            As far as Electronic goes, I enjoy more 70s style Moog stuff like Walter/Wendy Carlos. However, some of the classic Aphex Twin, Squarepusher, and U-Zig stuff is decent.

          • KJM

            I can’t believe I just referred to 90s Hard Techno as “classic”. Fuck I’m old.

          • King Shit of Fuck Mountain

            Didn’t dig this. Oh well.

          • Tyree

            It’s been an honor failing you sir.

          • King Shit of Fuck Mountain

            Failure is always satisfying.

          • now i KNOW you were sporting a NIN shirt and JNCO jeans with a wallet chain in high school, like the rest of us…

          • King Shit of Fuck Mountain

            Never owned either. I did have a chain wallet.

        • DDubya.

          You might like this gif, GL.

          http://i.imgur.com/bWLVdn5.gif

          • Tyree

            WOAH! That’s not where you are supposed to aim.

      • Edward #negrodMMXV

        … but KSOFM this is the perfect opportunity to check out The Body. That’s the band I was telling you about.

        • King Shit of Fuck Mountain

          Fuck, my brain is too full of bands, haha. Will do.

          • Edward #negrodMMXV

            Tell me about it. I think I should start using up some of that space for something… useful. Lol.

          • King Shit of Fuck Mountain

            Yeah, no shit. I need a second database to store this shit!

          • DDubya.

            I used to keep a running list of albums to check out in a note on my phone, but it became unwieldy. The number of albums added always beat the number of albums removed.

          • King Shit of Fuck Mountain

            Yeah, I literally gave up years ago. I’ll get to bands, albums, etc. when I can. There’s no way around it.

          • Edward #negrodMMXV

            Tell me about it. I think I should start using up some of that space for something… useful. Lol.

  • Edward #negrodMMXV

    My new jam for 2015 (or at least until I get laid off from work, lol) is word economy.

    The Body >>>>>>

  • Scrimm

    Morning BROS

    • Edward #negrodMMXV

      Sup Scrimm.

      • Scrimm

        Me. Insomnia is a bitch I’ve been up all night.

        • Edward #negrodMMXV

          I’m over here working my life away. What’s new. Haha.

          • Scrimm

            I think that’s part of my problem. I really have to find a new job.

          • Edward #negrodMMXV

            I almost gave notice to my second job today but my roommate skillfully talked me out of it.

          • Scrimm

            Two jobs is rough man hang in there. I was doing two different positions at my old job, working a triple split shift. I hated to leave but things just got too bad.

          • Edward #negrodMMXV

            A triple split shift?

          • Scrimm

            Yeah they were short shifts. My main job was 6-9 in the morning and 2:30-6 in the afternoon and my other was 11-1. Long days. I definitely don’t miss that part of it.

          • Edward #negrodMMXV

            Yeesh, that sounds awful.

          • Scrimm

            It was really draining, But I got used to it and for a long time the job was rewarding enough to make it worth it.

          • CT-12

            Fuck man, that sounds miserable

          • Scrimm

            It was but for a long time the work made it worthwhile.

          • CT-12

            Gotta get dat mun’ son

          • Janitor Jim Dvggan

            I had an interview with a froyo place yesterday. I hope they hire me.

          • KJM

            Fortunately you’re a “people person”. That’s a huge plus. Also, the moment you get hired you should be planning your next move as far as getting a “real” job.

          • Janitor Jim Dvggan

            I’m trying to save up the money to go to trade school. I want to do something in the medical industry that isn’t saturated with jobs.

          • KJM

            Good plan. Apply for financial aid too. You may get saddled with debt but it’s better than having no job security.

          • Janitor Jim Dvggan

            Did you hear about Obama’s free community college plan? I might go for it.

            http://nation.foxnews.com/2015/01/09/obama-proposes-free-community-college-program

          • KJM

            Great idea. Too bad he didn’t propose this when it actually had a chance of making it through Congress.

          • Janitor Jim Dvggan

            It seems like an idea that will get passed. Not even the extremist Republicans can hate this idea.

          • KJM

            The GOP will not let it pass because “fuck Obama”. This is why most days I’m totally cool with the idea of states having more sovereignty. I’m sick of the game playing and hypocrisy from both parties.

          • well you know Jim Gordon supports it!

          • DDubya.

            I fully support this. That’s a great plan!

          • Janitor Jim Dvggan

            Thank you. The reason I want to go into the medical field besides helping people is that the world will always need medical professionals. You can get hired anywhere because of that.

          • Renan Ribeiro

            That is true, worldwide. I’ve seen a lot of friends outside the medical field struggling to find jobs here in Brazil, and for doctors and such it feels like the only way you won’t have work is if you don’t want it. Obviously, good gigs in bigger cities are rarer and have more competition, but if you’re willing to compromise you’ll find a job.

          • am i correct in thinking that you are in the medical field?

          • Renan Ribeiro

            I’ll get my medical license by the end of this year, finally.

          • CT-12

            While I think this is a good idea, definitely take some time to think if that’s really what you want to do. I’ve known so many people who went into the medical field just because it’s always hiring, and most of them dropped out of the program or hate their job (though obviously, not everyone).

          • Scrimm

            Good luck dude. I haven’t got one call yet.

          • Pagliacci is Kvlt/Elite
          • Janitor Jim Dvggan

            This made me laugh.

          • were you able to keep your CD collecsh?

          • Scrimm

            Got rid of about half, but if my luck doesn’t change soon the rest will have to go too. Bills<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

          • 2014 was a great year for music, but it seems like something shitty happened to every one.
            2015>>>

          • Scrimm

            Hope 2015 is good it’s been a rough few years in general. I’ve had some good stuff happen though so I can’t complain too much.

          • CT-12

            Hey man, at least Ravager’s coming out!

          • Scrimm

            I can’t wait. The cast is doing some other conventions around the time of the one in my city and there was a possible hint that they might be there. That would be so awesome. Getting to meet them all last fall was by far the best thing that happened to me in years.

          • CT-12

            Fuck yeah man, hope you get to see them again!

          • KJM

            2014 was far better for me personally than 2013 was.

          • Edward #negrodMMXV

            Me as well. 2015 > 2014 > 2013

          • DDubya.

            2010 was my personal low point, so everything has been better since then.

          • Edward #negrodMMXV

            One could argue 2007 was a personal low point for me, that was the year I got sober. One could also argue it was a personal high point. I’ve had a couple shitty years since though, lol

          • Just imagine how much more shitty it would have been if you had not gotten sober? Right?

            GL

          • Edward #negrodMMXV

            That is exactly right.

          • ed if you hadn’t gotten sober, we might never have met you 🙁 … YES IT’S ALL ABOUT US!!

          • Edward #negrodMMXV

            That is probably true, I would not have gotten to yuk it up with all you guys in that alternate timeline.

    • Edward #negrodMMXV

      I just refreshed the page and finally saw your image.

      • Scrimm

        Hahahaha I stumbled across this winner at about 3 this morning. Rabbit holes>>>>>>

    • Tyree

      Taken in a Hardee’s bathroom.

      • Scrimm

        I kinda miss Hardee’s.

        • I can hardeely believe you just said that, bryah.

          GL

          • Tyree

            OH HO HO!

          • Scrimm

            Ate many a monster burger in my military days. Mostly I think I just miss living on the east coast.

          • Janitor Jim Dvggan

            They have that new Velveeta patty melt and I want it so bad.

        • Janitor Jim Dvggan

          They’re expanding into the Northeast apparently. They need to open one near me because they have good food.

          • Scrimm

            There used to be a couple out here in AZ but now they’re all Carl’s jr.

          • Janitor Jim Dvggan

            Carl’s Jr is owned by Hardees.

          • Scrimm

            Yep. Same stupid star.

        • Paris Hilton

          I miss their commercial royalty checks

          • i miss you in the commercials.

          • Janitor Jim Dvggan

            I miss her too.

    • CyberneticOrganism

      DAD WTF BRO

    • Ah! He’ll make a mighty warrior to help take down Xerxes’s army!

    • I call your Nickelcrap and raise you one Gojira!

      I love Fridays! Refresh for image.

      GL

      • Scrimm

        Double shot of awesomeness.

    • Pagliacci is Kvlt/Elite

      Rob Lowe nails the bro look for DirecTV.

      http://pbs.twimg.com/media/B6dptWrCYAAmwMZ.jpg

  • Tyree

    Their version of “Coward” is absolutely stunning. The lead guitar part that is drenched in reverb and delay makes the hair on my arms stand up.

    • Edward #negrodMMXV

      The original version of “Coward” is also incredible imho. See also – Vic Chesnutt’s “Flirting With You All My Life”.

  • honestly @disqus_4E0xQtrX2p:disqus, if we were blessed with new Nile and Cattle Decapitation rekkids, i wouldn’t need any other new music.
    (hi, it’s Jimmy)

    • Edward #negrodMMXV

      Jimmy! I am looking forward to a handful of new releases, including those and the ones in this post. I am in and out of the office but soon I will produce the off the top of my head list, haha.

    • Janitor Jim Dvggan

      Jimmy!

    • God Damnit Mcnutly

      • Scrimm

        Lol Mcnutly

      • Janitor Jim Dvggan

        You spelled McNulty wrong!

        • It was intentional

          • Janitor Jim Dvggan

            I see. I wouldn’t have known it was intentional though.

          • Commander Shepard

            That’s why he told you durrrrr

          • Janitor Jim Dvggan

            Are you sure you’re not Jack or MA or somebody?

          • Commander Shepard

            Let me check myself……I’m not vomiting technical death metal so I’m not Jack. I have no clue who MA is.

          • You do not know who MA is? Poser!

            GL

          • Commander Shepard

            Nope

            CS

      • the present i gave you should make up for it 😉

        • Nope I had it last night lol

          • damn. well i’m actually digging it!

          • They have perfected their sound. Indoctrinated rips!

          • dude. bro. are you hearing Bolzer’s Aura for the first time? “Entranced by the Wolfshook” has possibly the best riff I’ve heard in the past 10 years.

          • I am lol, and yea they have some insanely good riffs.

          • Their tone is just so damn tasty

    • Commander Shepard
    • Edward #negrodMMXV

      Thou / The Body (obviously, lol)

      Napalm Death

      Cattle Decapitation

      Swarrrm

      Sannhet (fuck yeah Jimmy)

      Psalm Zero (maybe)

      a bunch of stuff on Profound Lore I don’t have the list in front of my eyeballs at the moment, but Portal, Leviathan, more…

      the Krieg / Integrity split

      probably listen to a bunch of new to me noise & PExxx

      Hmmm…

      • can’t believe I’m saying this, but this year is already starting to look as stacked if not more stacked than 2014!

        • Edward #negrodMMXV

          I’m gonna listen to less albums more times this year. That’s another 2015 jam.

      • the thought of new Portal unrustles any jimmies of mine.

  • DDubya.

    I love The Body. I love Nine Inch Nails. I love Edward.

    • Scrimm

      This sounds good. Never checked them out before.

      • DDubya.

        If you’ve never heard this song, check it out.

        https://www.youtube.com/watch?v=RWrBV6tfNC4

        • Scrimm

          Wierd stuff. I like though. especially the low end. Ominous.

        • King Shit of Fuck Mountain

          Yeah, I don’t like this.

          • DDubya.

            Oh well. Win a few, lose most.

          • King Shit of Fuck Mountain

            There’s the cunting spirit. It’s time to give up!

          • DDubya.

            I gave up a long time ago. It makes the small victories (like with Blood of Kingu) sweeter.

          • Tyree

            I post this song a lot. But, it fucking works all the time.

            https://www.youtube.com/watch?v=XJQSEqv2PXE

          • King Shit of Fuck Mountain

            Yes!

    • Edward #negrodMMXV

      <3 ^ 1,000

      • Scrimm

        <3 both you guys. Mcnutly too. Jeez I need to crash for a while.

        • c’mere everybody, group hug!

          • DDubya.

            Back to the pile!

          • let’s do this quickly before KSoFM notices!

          • I Spent a large amount of money on bandcamp last night, stargazer included. Though I can’t seem to find their debut on bandcamp

          • Amazon has the MP3 album for $8.99
            yeah i bought a bunch yesterday too. that “Don’t Miss This 7 [er, 8]” was chock FULL of winners!

          • DDubya.

            I’m so glad everyone seemed to dig those bands!

          • That and NoCleanSingings list of infectious songs

          • Edward #negrodMMXV

            I bought Separatist yesterday on the low low.

          • Nice! That guy is crazy talented.

          • yes, i see that you, Jack and myself picked that one up! so good

          • Scrimm

          • Renan Ribeiro

            At least it’s not group french kiss with this dude

          • Scrimm

            Something tells me that would be pretty sloppy.

          • Renan Ribeiro

            Also potentially deadly

  • Paris Hilton

    Toilet ov Hell shows a Nine Inch Nails cover on The 9th day of the 1st month.

    ———————————

    9+1= 10

    Jennifer Carpenter is a hard 10.

    Jesus was a carpenter.
    ——————————

    These libtards are subliminally using the #10 to control our brains into PC slavery. This post is a direct reference to the NWO policy that dictates the USA will be split into 10 different regions (The Ten Horns of The Beast).

    ——————————-

    Clintons did 9/11

    -4th Eagle of The Apocalypse

    • KJM
      • Tyree

        I don’t like the men in that… But I love the baby.

      • Tyree
        • KJM

          “I think that cop was Tom Savini…”

        • KJM

          “I think that cop was Tom Savini…”

          • Tyree

            I think you are right.

          • Tyree

            I think you are right.

    • Mega Man 11 confirmed.

      • Janitor Jim Dvggan

        Yay!

        • KJM

          NWO + PC = CM Punk return confirmed!!

          • Janitor Jim Dvggan

            Damnit. I may respect CM Punk but I don’t like his wrestling. Maybe he’ll do better in the UFC.

          • KJM

            I preferred him way back when in the ROH days.

          • Janitor Jim Dvggan

            He was also in TNA in a stable Raven started called The Gathering. I didn’t even know that until I read it a few months ago.

          • KJM

            Yep, he was in TNA really early on.

          • CT-12

            Wait, Punk’s going to UFC?

          • i’m not a big wrestling fan, but i do listen to the podcast WTF with Marc Maron, and he had CM Punk on there; and i respect the fvck outta that guy. cool dude.

    • DDubya.

      That was far too coherent to be a legitimate conspiracy theory.

      • Paris Hilton

        I have learnt all I know from Varg

    • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
      • DDubya.

        Crrrrrrack that whip!

      • DDubya.

        Crrrrrrack that whip!

        • FeelTheDarkness

          Give the past the slip
          Step on a crack
          Break your momma’s back

          When a problem comes along (You must whip it)
          Before the cream sits out too long (You must whip it)
          When something’s going wrong (You must whip it)

          • “Before the cream sits out too long (You must whip it)”

            HAAHHAAAAAHHHAAAAAAAAAAAAA HA

            GL

      • Paris Hilton

        Thanks Third Eagle!

    • TrickleDownOvTacoKvltRiff
      • Janitor Jim Dvggan

        I like KFC though!

        • TrickleDownOvTacoKvltRiff

          I was an orginal recipe man…now that Im pushin 50 I go grilled..not as good!

          • KJM

            Even though I’ll be 48 this year you will take my fried chicken(Popeye’s) from my cold, dead hands.

          • TrickleDownOvTacoKvltRiff

            HAHA right on….LOVE DAT CHICKEN FROM POPEYES!! PS I still dig a greasy bucket..just not as much. lol

          • KJM

            Yeah, it’s a 1-2 times a month thing.

          • FeelTheDarkness

            Bojangles is pretty good with dirty rice

          • TrickleDownOvTacoKvltRiff

            sounds good…haven’t seen any up north.

          • FeelTheDarkness

            I have only seen them down here in the south

          • KJM

            We don’t have Bojangles in Massachusetts. : ( We used to have Church’s but that got replaced by a freakin’ McDonald’s.

          • CT-12

            Church’s >>>>>>>>>>>>>>>>>> Mickey Ders

          • Tyree

            Bojangles is the shit! They were every where when I lived in North Carolina and Virginia.

          • It’s still here in Hampton Roads, definite.

          • Or from your cold, clogged arteries.

      • Paris Hilton

        They may be Illuminati but I love me a bucket of fuckin dirty bird!

        • TrickleDownOvTacoKvltRiff

          haha yea man! muricah!

    • Mr. Bojangles

      That is all accurate except for one thing. Substitute CIA for IGN

  • Renan Ribeiro

    Wow, a guest just showed me some serious love and upvoted the shit out of my last comments. I feel watched.

    • could be NSA… watch your back brother!
      (or Axl… now that’d be weird)

      • Renan Ribeiro

        That plays right into my overweight dude wearing briefs theory

    • KJM

      I get that all the time. Secret admirer?

      • Renan Ribeiro

        Hopefully not, because I assume he is an overweight dude wearing briefs while he lurks trough disqus. Just like me.

        • KJM

          Reality kills the sense of intrigue really fucking quick.

  • Renan Ribeiro
  • sweetooth0

    That was a cool NIN cover.

  • BLVKKBEVRD

    I CANT WAIT FOR MY VINYL TO GET HERE

    • Edward #negrodMMXV

      BB I can not wait for You, Whom I Have Always Hated. The anticipation is killing me.

      • BLVKKBEVRD

        I WANT IT NOW

      • BLVKKBEVRD

        Also, the new ghost bath album will be on my top 10. I will do an interview with them probably towards the end of the month